KNLTB competitie

Het is mogelijk om bij UTC competitie KNLTB te spelen. Dit gebeurt onder auspiciën van de KNLTB. De KNLTB onderscheidt hierin twee soorten, de districtscompetitie en de landelijke competitie. Er wordt in een poulesysteem gewerkt van een x-aantal teams.

Competitie tennis
In het voorjaar wordt op vrijdag en zaterdag districtscompetitie gespeeld en op de zondag is er de landelijke competitie en de 8&9 competitie. In de regel speelt men 3 of 4 keer thuis. De districts- en landelijke competitie kent ook een najaarscompetitie die op vrijdagavond, zaterdag en zondag wordt gehouden. Er worden uit- en thuiswedstrijden gespeeld.

Voorjaarscompetitie 26 maart t/m 18 juni inclusief inhaaldagen
Op vrijdagavond is de aanvangstijd 19.00 uur.
Op zaterdag zijn de aanvangstijden van de wedstrijden variabel. Dit betekent dat elke vereniging zelf mag bepalen wat de aanvangstijd is en het kan voorkomen dat een uitwedstrijd vroeger dan 13.30 uur start.
UTC hanteert over het algemeen als aanvangstijd 13.30 uur voor de thuiswedstrijden.  In overleg met de Vereniging Competitie Leider (VCL) kan hiervan worden afgeweken (maximaal 2 teams kunnen eerder beginnen).

Op zondag (landelijke competitie) zijn de aanvangstijden variabel, tussen 9.00 of 12.00 uur, afhankelijk van hoeveel teams thuis spelen en of er jeugdcompetitie is.
Op zondag (kids rode en oranje competitie) 2 april t/m 11 juni inclusief inhaaldagen is de aanvangstijd 8.30 uur en de eindtijd 10.30 uur.

Najaarscompetitie 10 september t/m 29 oktober inclusief inhaaldagen o.v.b.
De najaarscompetitie vangt aan op de vrijdag om 19.00 uur en op de zaterdag en zondag om 10.00 uur.

Op zondag (kids rood en oranjecompetitie) 10 september t/m 22 oktober inclusief inhaaldagen.
Aanvang 8.30 uur tot 10.30 uur

Inschrijfperiode voor de najaarscompetitie: 12 juni t/m 25 juni 2023
Voor alle competities geldt: je kunt je individueel opgeven, maar complete teams genieten de voorkeur. De inschrijving geschiedt door een ondertekend inschrijfformulier per post of email te retourneren aan de VCL.

Verder geldt dat mensen die voorjaarscompetitie hebben gespeeld voorrang hebben bij het spelen in de najaarscompetitie of voorjaarscompetitie in het daaropvolgende jaar, onder de voorwaarde dat er minimaal 2 mensen in het team meedoen die voorjaarscompetitie hebben gespeeld in hetzelfde jaar van inschrijving.

Vereniging Competitie Leiders (VCL)
Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd terecht bij de volgende VCL’s:

Gerard Buren 06-47224774 [email protected]
Maarten van der Heiden 06-57583860 [email protected]